top of page
  • Anne Wiertz

Eigenlijk doe je heel veel goed! Lekker bezig ;)

Bijgewerkt op: 25 mrt. 2021

Als ik je nu zou vragen om een lijstje te maken met dingen die je zou willen veranderen aan jezelf, of wat je beter zou willen kunnen, heb je dan in no time een A4 volgeschreven?

Vast wel :)


En als je dan op zou schrijven waar je goed in bent, of wat je goed doet in het leven?

Is dat een stuk lastiger?


Als ik terugkijk in mijn dagboeken, plakboeken en eigenlijk alles wat ik van mezelf heb vastgelegd, komt er steeds een zelfde thema naar voren: Streng zijn voor mezelf.

Nu is er niks mis met kritisch naar jezelf kijken, maar je kunt er ook in doorschieten!

Het wordt pas echt een probleem op het moment dat je bepaalde stappen niet meer maakt, omdat je het idee hebt dat je eerst alles tot in de puntjes in de vingers moet hebben.

Wat doe ik eigenlijk goed op een dag?

Eerlijk naar jezelf kijken is niet alleen een kwestie van kijken waar de verbeterpuntjes zijn.

Het is juist belangrijk om ook te kijken naar de dingen die je al goed doet! Misschien vind je hier zelfs dingen in die je verder kunt ontwikkelen!

Eerder heb ik al verteld over mijn happy diary, waar ik de dingen in zet waar ik dankbaar voor ben.

Wat mij helpt is daar een kopje aan toe te voegen, namelijk:

- Dingen die ik vandaag goed heb gedaan!


Het is soms best lastig om je kritische ik even aan de kant te zetten en te gaan staan voor wat je goed doet!

Maar ik merk dat als ik er een gewoonte van maak om elke dag een paar dingen op te schrijven die ik goed heb gedaan, ik een fijner en eerlijker beeld van mezelf krijg.

En een blijer mens ben!


Hoe is het met het kritische stemmetje in jouw hoofd?

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page