top of page
  • Anne Wiertz

Ga jij voor de titel: Waste warrior?

Iets wat volgens mij een groot probleem is is dat we zoveel eten weg gooien met zijn allen.

En niet alleen thuis, omdat je bijvoorbeeld iets had gekocht en vervolgens totaal vergeten was dat je het had, of er gewoon geen zin in had.


Nee! ook supermarkten, winkels en restaurants gooien bakken met goed voedsel weg, omdat het bijna over de datum is of er gewoon niet mooi uit ziet.

Goed voedsel wat gewoon nog opgegeten had kunnen worden....

Eigenlijk is dit een nog veel groter probleem!


Ik was dan ook erg blij toen ik een tijd geleden aan liep tegen de togoodtogo app!


Wat doet deze app?

Deze app is ontworpen om winkels, restaurants, bakkers,hotels enz. de ruimte te geven om voedsel dat ze niet meer verkocht krijgen die dag aan te bieden voor een leuk prijsje.

Je kunt er dus op terecht voor maaltijden die restaurants over hebben, ontbijtjes die overblijven na een buffet, maar ook voor een box vol met biologische groente en fruit!

Dat wat je koopt wordt over het algemeen een magicbox genoemd, spannend!


Nu de horeca dicht is merk je dat er ook andere boxen worden verkocht, met drinken of groenten dat anders naar de horeca was gegaan en nu dus overblijft.

Een prachtig initiatief dus!


Wat het ook interessant maakt is dat je van tevoren niet weer wat je krijgt!

Zo ga ik elke keer weer helemaal benieuwd mijn boxen halen en is uitpakken altijd zoals je een cadeautje uitpakt!

De mensen die de app gebruiken worden door de app waste warriors genoemd! Te grappig toch?


Maar je weet dus helemaal niet wat je krijgt?!

Over het algemeen niet nee! Dat maakt het heel grappig, maar ook wel lastig aan de andere kant! Wat ik heb gemerkt op social media is dat er bij supermarkten bijvoorbeeld veel vlees overblijft, iets wat ik niet eet en wat dan dus toch de prullenbak beland... Dus niet alle boxen zullen voor iedereen zijn


Gelukkig groeit de app en kun je tegenwoordig ook aangeven dat je vegetarische of zelfs vegan boxen wilt!

Niet elke box is even fijn, maar er zitten zeker pareltjes tussen! Ik heb een aantal keer een heerlijk avond maaltje gehaald voor maar 5 euro en de allergrootste tip is de groente en fruit box van de Lidl!


Dus.... voel jij de waste warrior in jezelf naar boven komen? Krijg je ook zo'n zin om voedsel uit de prullenbak te redden?

Ga dan naar je appstore en download de togoodtogoapp!


Ik ben wel benieuwd, heb jij al pareltjes gevonden? :)

19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page